sfpa-ikaros.gr

Το F-16 Block50 με s/n 1045

26

Sep 15

0

20150708ICST (0)

Το ξεχωριστό και ιδιαίτερο F-16 που πλέον σταθμεύει και επιχειρεί από την Αεροπορική Βάση Αράξου το 93-1045 συναντήσαμε κατά την τελευταία επίσκεψή μας στην 116ΠΜ. Το συγκεκριμένο αεροσκάφος συνηθίζεται να αποκαλείται ως TC-1 λόγω του αριθμού κατασκευής της κατασκευάστριας εταιρίας Lockheed Martin [LM Aero Type / Version (Construction) number].

Δεν θα αναλωθούμε περιγράφοντας την ιστορική αναδρομή του συγκεκριμένου αεροσκάφους ούτε το τι περιλαμβάνει ο ηλεκτρονικός του εξοπλισμός και τα πιστοποιημένα του όπλα. Αυτά θα τα βρείτε με όλες τις λεπτομέρειες σε αναφορές που έχει κάνει η σελίδα f-16.net και το Aviation Live II.
Εμείς απλά θα πούμε ότι έπειτα από αρκετά χρόνια παραμονής του στην Αεροπορική Βάση Edwards των ΗΠΑ έφτασε στην Ελλάδα και εντάχτηκε στη δύναμη της 335Μ ”Τίγρης” το 2013 με τη σημερινή του διαμόρφωση.
Μένοντας στα χαρακτηριστικά του αεροσκάφους που το κάνουν να διαφέρει οπτικά σε σχέση με τα υπόλοιπα F-16 θα πρέπει να αναφέρουμε ότι:
• Το TC-1 είναι το μοναδικό F-16 της Π.Α με τετραψήφιο tail number 1045.
• Διαθέτει κινητήρα General Electric F-110-GE-129 . Σε αντίθεση με τα υπόλοιπα F-16 Blk52+Adv της 116ΠΜ τα οποία έχουν τον Pratt & Whitney F100-PW-229.
• Διατηρεί την κεραία ζεύξης δεδομένων Link16 “τύπου sharktail” κάτω από την εισαγωγή του αεραγωγού. Σε αντίθεση με τα υπόλοιπα F-16 Blk50 της Π.Α τα οποία δεν έχουν ούτε το σύστημά και κατ΄ επέκταση ούτε την κεραία.
• Υπάρχουν επιπλέον κεραίες στη ράχη του. (Πιθανότατα κεραίες τηλεμετρίας) σε αντίθεση με υπόλοιπα F-16 της Π.Α.
• Τα βέλη του “RESCUE” είναι κίτρινα, οι οδηγίες του οποίου βρίσκονται εντός ενός σκούρου γκρι πλαισίου με κίτρινα γράμματα.
• Προς το παρόν δεν έχει τοποθετημένο το πυροβόλο αλλά υπάρχει ένα πορτοκαλί κάλυμμα εσωτερικά.
• Αριστερά από το ΗUD υπάρχει μια μικρή κονσόλα με διακόπτες.

20150708ICST (1) 20150708ICST (2) 20150708ICST (3) 20150708ICST (4) 20150708ICST (5) 20150708ICST (6) 20150708ICST (7) 20150708ICST (8) 20150708ICST (9) 20150708ICST (10) 20150708ICST (11) 20150708ICST (12) 20150708ICST (13) 20150708ICST (14) 20150708ICST (15) 20150708ICST (16) 20150708ICST (17) 20150708ICST (18) 20150708ICST (19) 20150708ICST (20)20150708ICST (21)

Leave a comment